Na jednej z lekcji biologii uczniowie klasy 3TŻ zmierzyli się z tematem chorób układu moczowego. Zamiast tradycyjnej teorii – była praktyka! Uczniowie przeprowadzali badanie syntetycznego moczu, wykorzystując składniki dostępne w każdej kuchni.
Zadanie wymagało określenia barwy, przejrzystości i pH moczu, a następnie analizy wyników i postawienia diagnozy. Sala lekcyjna zamieniła się w prawdziwe laboratorium, a uczniowie – w diagnostów laboratoryjnych. Emocji i zaangażowania nie brakowało, a interpretacji wyników towarzyszyły żywe dyskusje.
W drugiej części lekcji uczniowie omówili przyczyny i objawy wybranych chorób – takich jak kamica nerkowa czy niewydolność nerek. Szczególnie ciekawie temat przedstawiły dwie uczennice, które wcieliły się w rolę edukatorek zdrowia i uświadomiły wszystkim, jak ogromne znaczenie ma profilaktyka chorób nerek.
📚 To była lekcja, która udowodniła, że biologia może być fascynująca i praktyczna, a nauka przez doświadczenie zostaje w pamięci na długo. Bo przecież – jak mówi przysłowie – lepiej zapobiegać niż leczyć, a wiedza zdobyta w działaniu nigdy nie idzie w las!