Uwielbiamy tak się uczyć!
Poprawiono: 02 czerwiec 2022

Środa 25 maja zapisze się w historii naszej klasy – II GT jako dzień niezapomnianej wycieczki zawodowej do wspaniałej, magnackiej rezydencji w Łańcucie oraz do pijalni czekolady w Korczynie.

Skoro świt, wraz z porannym świergotem ptaków, cała klasa i opiekunowie – wychowawczyni – pani Dominika Janczura-Leszko oraz pani Krystyna Hotloś spotkaliśmy się przed murami naszej szkoły. Po przeliczeniu uczestników w ilości 30 osób i zorganizowaniu się w autobusie udaliśmy się na poranną drzemkę. Spaliśmy jak niemowlaki! Droga upłynęła nam w rytm chrapania. Gdy początek autobusu zaczynał, tył kończył. Po ok. 4 godzinach jazdy nasz kierowca pan Krzysiek szczęśliwie zaparkował przed wejściem do muzeum zamkowego, skąd udaliśmy się z wizytą do dawnej siedziby arystokratycznych rodów Lubomirskich i Potockich – jednych z najznamienitszych w Polsce.

Pałac w Łańcucie to perełka wśród tego typu rezydencji. Słynie z wyrafinowanych wnętrz mieszkalnych oraz znakomitej kolekcji pojazdów konnych, a park w stylu angielskim zachwyca swoim pięknem. Jako ciekawostkę dodam, że zespół zamkowo-parkowy w Łańcucie został 1.09.2005 roku wpisany na listę pomników historii. Ponadto, w 1993 r. zostały wybite dwie monety okolicznościowe z wizerunkiem zamku w Łańcucie.

Kolejnym punktem wycieczki był lunch w znanej „restauracji” pod złotymi łukami, Mc Donald”. A na deser udaliśmy się do najsłodszego miejsca na mapie naszej podróży – do słynnej fabryki i pijalni czekolady w Korczynie.

Właścicielka zaserwowała nam możliwość zrobienia swojej tabliczki czekolady i lizaków. Obejrzeliśmy także ciekawy film o etapach produkcji czekolady – czyli od ziarenka kakaowca do słodkiego przysmaku w kształcie prostokąta.

Podobne wyjazdy z taką ekipą i takimi opiekunkami mogą odbywać się jak najczęściej! Sporo zobaczyliśmy – ale to dzięki naszym nauczycielom mogliśmy dostrzec i zrozumieć jeszcze więcej – i dzięki temu nasze zadanie domowe, które otrzymaliśmy po wycieczce – robiliśmy z wielką przyjemnością!