Szlakiem po starym i nowym Krakowie
Poprawiono: 18 maj 2022

12 maja klasa II TOT wraz z panią Krystyną Hotloś i panią Beatą Tokarczyk wybrała się na wycieczkę zawodową do Krakowa. Odwiedziliśmy żydowską dzielnicę Kazimierz, Rynek Główny oraz Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice.

Rozpoczęliśmy na Kazimierzu, gdzie czekał na nas przewodnik. Dzięki jego ogromnej wiedzy i interesującym ciekawostkom poznaliśmy lepiej ten piękny zakątek dawnej stolicy. Mieliśmy okazję zobaczyć m. in. wiele zabytkowych synagog, żydowski cmentarz - kirkut, Plac Nowy – najbardziej imprezowe miejsce na mapie Krakowa czy też słynne podwórko, gdzie kręcono sceny do „Listy Schindlera”. O nudzie nawet nie było mowy, pan przewodnik opowiedział nam wiele śmiesznych anegdotek i faktów.

Po spacerze po starym Kazimierzu udaliśmy się na lotnisko Kraków-Balice. Tam mogliśmy przekonać się, jak wygląda ścieżka pasażera – cały proces przygotowania się do lotu. Każdy z nas otrzymał własną kartę pokładową. Wyszliśmy również na taras widokowy, na którym z bliska, z bezpiecznej odległości obserwowaliśmy lądujący oraz startujący samolot. Dla wielu z nas było to bardzo fascynujące.

Wszyscy wróciliśmy do domu w świetnych humorach oraz z niezapomnianymi doświadczeniami i nową, inaczej nabytą wiedzą, którą na pewno wykorzystamy!